10 dec 2015 15:45

10 dec 2015 15:45

Dålig service på Närhälsan

NÄRHÄLSAN: Hentorp

Ni har satt nytt världsrekord i dålig service!
  Skriv ut artikeln      Rätta fel

På väg hem från jobbet den 8 december kommer jag på att jag glömt boka tid för att ta influensavaccinet. Eftersom jag bor granne med närhälsan så tänker jag att jag kan gå in till receptionen och boka en tid när jag kommer hem. Jag tar en kölapp och väntar på min tur. Mitt nummer visas på tavlan och jag går fram och förklarar att jag vill boka en tid. ”Det kan du inte göra här”, får jag till svar, ”du får gå hem igen och ringa tillbaka”. Jag tror inte mina öron och frågar igen om det verkligen inte är möjligt att boka tid? ”Nej, inte över disk, du får ringa och boka en tid.”

Med den nivån på service imponerar ni inte på mig i alla fall. Ni tappar säkert en och annan patient och köerna blir kanske inte så långa men det kanske är en medveten strategi?

David

På väg hem från jobbet den 8 december kommer jag på att jag glömt boka tid för att ta influensavaccinet. Eftersom jag bor granne med närhälsan så tänker jag att jag kan gå in till receptionen och boka en tid när jag kommer hem. Jag tar en kölapp och väntar på min tur. Mitt nummer visas på tavlan och jag går fram och förklarar att jag vill boka en tid. ”Det kan du inte göra här”, får jag till svar, ”du får gå hem igen och ringa tillbaka”. Jag tror inte mina öron och frågar igen om det verkligen inte är möjligt att boka tid? ”Nej, inte över disk, du får ringa och boka en tid.”

Med den nivån på service imponerar ni inte på mig i alla fall. Ni tappar säkert en och annan patient och köerna blir kanske inte så långa men det kanske är en medveten strategi?

David

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.