05 jul 2016 06:00

05 jul 2016 06:00

Vi följer upp händelsen

KOLLEKTIVTRAFIKEN

Angående insändaren med rubriken Var rädd om era resenärer (SLA 1/7).
  Skriv ut artikeln      Rätta fel

Tack för dina synpunkter. Vi kommer att följa upp den händelse du beskriver i ditt insändarsvar. För oss är det mycket viktigt att alla som reser med kollektivtrafiken ska känner sig trygga och välkomna. Därför följer vi alltid upp de synpunkter som vi får – det hjälper oss att bli ännu bättre.

Vi har cirka 400 förare i Skaraborg som gör ett fantastiskt jobb med att ta hand om Västtrafiks kunder. De kundundersökningar som vi genomför visar att de allra flesta är nöjda med sin resa (98 procent), men naturligtvis händer det ibland att en kund upplever att de inte fått ett bra bemötande eller på annat sätt känner sig missnöjda.

Förutom att analysera det inträffade arbetar vi kontinuerligt med att utbilda våra förare för att tillhandahålla trygga resor som förenklar vardagen för våra kunder. En förares vardag är inte alltid så lätt, det är ett viktigt jobb som innebär många utmaningar. Men genom ett bra samarbete med kunderna löser våra förare de allra flesta situationer.

Om ni har synpunkter eller andra funderingar är ni välkomna att kontakta oss på Nobina eller Västtrafiks kundservice.

Ulf Svensson

leveranschef Nobina Skaraborg

Tack för dina synpunkter. Vi kommer att följa upp den händelse du beskriver i ditt insändarsvar. För oss är det mycket viktigt att alla som reser med kollektivtrafiken ska känner sig trygga och välkomna. Därför följer vi alltid upp de synpunkter som vi får – det hjälper oss att bli ännu bättre.

Vi har cirka 400 förare i Skaraborg som gör ett fantastiskt jobb med att ta hand om Västtrafiks kunder. De kundundersökningar som vi genomför visar att de allra flesta är nöjda med sin resa (98 procent), men naturligtvis händer det ibland att en kund upplever att de inte fått ett bra bemötande eller på annat sätt känner sig missnöjda.

Förutom att analysera det inträffade arbetar vi kontinuerligt med att utbilda våra förare för att tillhandahålla trygga resor som förenklar vardagen för våra kunder. En förares vardag är inte alltid så lätt, det är ett viktigt jobb som innebär många utmaningar. Men genom ett bra samarbete med kunderna löser våra förare de allra flesta situationer.

Om ni har synpunkter eller andra funderingar är ni välkomna att kontakta oss på Nobina eller Västtrafiks kundservice.

Ulf Svensson

leveranschef Nobina Skaraborg

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.