26 jul 2016 06:00

26 jul 2016 06:00

Besviken på hallonförsäljning

DEBATT

Vi brukar ofta handla på Grönsakshuset och anser att de har fina varor och trevlig personal. Men nu är jag mycket besviken på deras hantering av hallonförsäljningen.

Enligt annons i SLA den 12/7 skulle hel låda hallon säljas tisdag-lördag, först till kvarn gällde, det skulle ej gå att lägga undan.

Jag var inne på fredagen vid 11-tiden och kom då för sent, hallonen var slut. Ok, tänkte åka tillbaka på lördagsmorgonen direkt vid öppningsdags och gjorde så, såg då kunder bärande på både en, två och tre lådor. Bra, då finns det säkert till mig också. När det blev min tur i kön fick jag frågan om jag hade beställt eller lagt undan men det hade jag ju inte eftersom det i annonsen klart stod att det inte gick att lägga undan. En bekant till mig kom strax efter klockan 8 och fick samma besked, endast beställda hallon såldes. Hur meddelade Grönsakshuset att beställning måste göras? Jag fick i alla fall inte något sådant besked när jag var inne på fredagen.

Vad är detta för särbehandling?

BÄRbesviken kund

Enligt annons i SLA den 12/7 skulle hel låda hallon säljas tisdag-lördag, först till kvarn gällde, det skulle ej gå att lägga undan.

Jag var inne på fredagen vid 11-tiden och kom då för sent, hallonen var slut. Ok, tänkte åka tillbaka på lördagsmorgonen direkt vid öppningsdags och gjorde så, såg då kunder bärande på både en, två och tre lådor. Bra, då finns det säkert till mig också. När det blev min tur i kön fick jag frågan om jag hade beställt eller lagt undan men det hade jag ju inte eftersom det i annonsen klart stod att det inte gick att lägga undan. En bekant till mig kom strax efter klockan 8 och fick samma besked, endast beställda hallon såldes. Hur meddelade Grönsakshuset att beställning måste göras? Jag fick i alla fall inte något sådant besked när jag var inne på fredagen.

Vad är detta för särbehandling?

BÄRbesviken kund

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.