28 sep 2016 06:00

28 sep 2016 06:00

Inte de anställdas fel

Replik

  Skriv ut artikeln      Rätta fel

Angående insändaren med rubriken ”Var god dröj” i SLA 26/9.

Tror du att det är de anställdas fel att det är långa telefonköer till dessa statliga myndigheter? Det är väl ändå arbetsgivaren som behöver se över varför köerna blir så oändligt långa? De anställda gör garanterat allt i sin makt för att besvara alla dessa samtal så fort som möjligt.

Du kanske skulle åka på studiebesök på en kundtjänst så du får se hur de arbetar.

En som jobbat på kundtjänst

Angående insändaren med rubriken ”Var god dröj” i SLA 26/9.

Tror du att det är de anställdas fel att det är långa telefonköer till dessa statliga myndigheter? Det är väl ändå arbetsgivaren som behöver se över varför köerna blir så oändligt långa? De anställda gör garanterat allt i sin makt för att besvara alla dessa samtal så fort som möjligt.

Du kanske skulle åka på studiebesök på en kundtjänst så du får se hur de arbetar.

En som jobbat på kundtjänst