12 okt 2017 09:33

12 okt 2017 09:33

Premiär för abonnemang i bankapp

SKÖVDE

Swedbank och Skövdeföretaget Mina tjänster lanserar i dag sitt samarbete där bankens kunder kan hantera sina abonnemang i sin app.

Mina tjänster är ett företag och en app där privatpersoner kan hantera sina abonnemangs- och prenumerationstjänster.

För drygt ett halvår sedan investerade Swedbank i företaget och på torsdagen blir funktionen ”abonnemangshjälpen” tillgänglig för Swedbanks och Sparbankernas 4,3 miljoner kunder i Sverige.

– Det känns riktigt kul att vi har gått från ett långsiktigt mål att integrera med en bank, till att faktiskt vara där. Vårt fokus är att underlätta och förbättra vardagen för konsumenter, säger Joakim Sjöblom, medgrundare av Mina tjänster.

– När vi nu erbjuder ”abonnemangshjälpen” till våra svenska kunder direkt i appen bryter vi ny mark, aldrig tidigare har bankkunder kunnat hantera sina abonnemang direkt i sin mobila bankapp, säger Emma Heimonen, ansvarig för digital innovation på Swedbank.