26 jan 2016 15:44

26 jan 2016 15:45

Lägger 1,7 miljoner på Skövdereklam

SKÖVDE: Kommunen och privata företag satsar på att sälja in Skövde

Privata företag och Skövde kommun satsar tillsammans 1,7 miljoner kronor på reklam för att sälja in Skövde. Målgruppen är de som vill studera eller söka arbete och med kampanjen ska man nå dessa grupper.

Kampanjen som drog i gång under måndagen bygger på ett liknande koncept man lanserade förra året. Efter framgången med förra årets kampanj, där Skövde och företagen exponerades över 10 miljoner gånger, satsar man återigen på ett samarbete.

Framtid

Reklamkampanjen går under namnet ”din framtid finns i Skövde” och här vill man nå människor som söker ett nytt arbete eller en utbildning. Hela upplägget kostar 1,7 miljoner kronor, Skövde kommun står för 1 miljon kronor av den notan.

De övriga 700 000 tusen kronorna betalas av de deltagande företagen med 100 000 kronor vardera.

De företag som deltar är Länsförsäkringar Skaraborg, Volvo group trucks, Lorentzon fastigheter, Rapp fastigheter, Cejn, Inexchange samt Skövdebostäder.

Dessutom deltar Högskolan, Försvaret, Skaraborgs sjukhus och Skövde kommun. Next Skövde ska fungera som kampanjsamordnare.

Varumärke

– Det är ett tecken på styrka att stadens näringsliv går samman på det här viset, säger kommundirektör Tomas Fellbrandt i ett pressmeddelande.

På det här sättet stärker vi Skövdes varumärke och skapar nationell kännedom om vilka företag och möjligheter som finns här.

Under hela året kommer Skövdes varumärke att exponeras i olika medier, Facebook och tidningen Dagens industri är två exempel.

Budskapet ”din framtid finns i Skövde” kommer också att synas i tidningen Kupé. Nytt för året är också att reklamen kommer att synas på tågen som passerar Skövde. Här ska brickborden på tågsätena fungera som reklamplats.

– Det är jätteroligt att alla vill vara med i år igen, säger vd för Next Skövde, Mats Olsson. Vi fick väldigt positiv respons förra året och känner att kampanjen ligger väl i tiden med Skövdes stora varumärkesarbete.

Kampanjen som drog i gång under måndagen bygger på ett liknande koncept man lanserade förra året. Efter framgången med förra årets kampanj, där Skövde och företagen exponerades över 10 miljoner gånger, satsar man återigen på ett samarbete.

Framtid

Reklamkampanjen går under namnet ”din framtid finns i Skövde” och här vill man nå människor som söker ett nytt arbete eller en utbildning. Hela upplägget kostar 1,7 miljoner kronor, Skövde kommun står för 1 miljon kronor av den notan.

De övriga 700 000 tusen kronorna betalas av de deltagande företagen med 100 000 kronor vardera.

De företag som deltar är Länsförsäkringar Skaraborg, Volvo group trucks, Lorentzon fastigheter, Rapp fastigheter, Cejn, Inexchange samt Skövdebostäder.

Dessutom deltar Högskolan, Försvaret, Skaraborgs sjukhus och Skövde kommun. Next Skövde ska fungera som kampanjsamordnare.

Varumärke

– Det är ett tecken på styrka att stadens näringsliv går samman på det här viset, säger kommundirektör Tomas Fellbrandt i ett pressmeddelande.

På det här sättet stärker vi Skövdes varumärke och skapar nationell kännedom om vilka företag och möjligheter som finns här.

Under hela året kommer Skövdes varumärke att exponeras i olika medier, Facebook och tidningen Dagens industri är två exempel.

Budskapet ”din framtid finns i Skövde” kommer också att synas i tidningen Kupé. Nytt för året är också att reklamen kommer att synas på tågen som passerar Skövde. Här ska brickborden på tågsätena fungera som reklamplats.

– Det är jätteroligt att alla vill vara med i år igen, säger vd för Next Skövde, Mats Olsson. Vi fick väldigt positiv respons förra året och känner att kampanjen ligger väl i tiden med Skövdes stora varumärkesarbete.