28 jan 2016 13:01

28 jan 2016 13:01

Enkät kan ge pris

SKÖVDE: Skövdebostäder nominerade till tre priser i Kundkristallen

Som enda bostadsbolag i Sverige har Skövdebostäder blivit nominerade i tre stycken priskategorier i Kundkristallen. Här belönas de hyresvärdar som lyckats bäst att få nöjda hyresgäster.
  Skriv ut artikeln      Rätta fel

I Kundkristallen är bostadsbolaget nominerat för pris inom tre områden, högsta serviceindex som mäter hur kunderna upplever service. Kategorin produktindex berättar hur nöjda hyresgästerna är med sin bostad och sitt område. Högsta profil kategorin anger styrkan på Skövdebostäders varumärke.

– Vi har som mål att ha Sveriges nöjdaste hyresgäster, så det här är ett fantastiskt bevis på att vi gör många bra saker. Det visar att vi har väldigt kompetent och engagerad personal, säger Dan Sandén vd för Skövdebostäder, i ett pressmeddelande. I flera år har bolaget använt hyresgästenkäter för att ta reda på vad som fungerar bra, eller mindre bra. Enkäten är ett viktigt verktyg för boinflytande. Visionen är att få 100 procent nöjda hyresgäster.

I Kundkristallen är bostadsbolaget nominerat för pris inom tre områden, högsta serviceindex som mäter hur kunderna upplever service. Kategorin produktindex berättar hur nöjda hyresgästerna är med sin bostad och sitt område. Högsta profil kategorin anger styrkan på Skövdebostäders varumärke.

– Vi har som mål att ha Sveriges nöjdaste hyresgäster, så det här är ett fantastiskt bevis på att vi gör många bra saker. Det visar att vi har väldigt kompetent och engagerad personal, säger Dan Sandén vd för Skövdebostäder, i ett pressmeddelande. I flera år har bolaget använt hyresgästenkäter för att ta reda på vad som fungerar bra, eller mindre bra. Enkäten är ett viktigt verktyg för boinflytande. Visionen är att få 100 procent nöjda hyresgäster.