23 mar 2016 21:08

23 mar 2016 22:01

Kontaktcenter invigdes

SKÖVDE: Kommunens kontaktcenter i stadshusets entré invigdes

Kontaktcentret som ligger i entrén i stadshuset invigdes under onsdagen. Centret som redan öppnat sedan en tid tillbaka invigdes med tal och en symbolisk bandknytning.

Med Kontaktcenter som ligger alldeles innanför den ombyggda entrén i stadshuset vill kommunen ge en god service till privatpersoner, företagare och andra besökare. Sedan februari har dess chef Ann-Louise Hult, verksamhetsutvecklaren Fredrik Rapp, samt de tio kommunvägledarna huserat i sina nya lokaler.

Under onsdagen höll man invigning med tal, mingel och rundvandring i lokalerna. Den traditionella bandklippningen ersattes i stället av en symbolisk bandknytning. Kommunstyrelsens ordförande Conny Brännberg, kontaktcenterchef Ann-Louise Hult samt kommunalråden Leif Walterum och Marie Ekman hjälptes åt att knyta ihop det blågula bandet, och förklarade centret för invigt.

Kontaktcenter

Med en central plats för att söka kontakt inom kommunen vill man uppnå att alla ärenden behandlas lika. Rutinärenden ska kunna lösas snabbt inom kontaktcentret, medan mer komplicerade ärenden ska hanteras hos specialisthandläggare.

De tio kommunvägledarna ska arbeta med att ta emot besök, svara på telefonsamtal och handlägga ärenden. På sikt kommer man även att kunna kommunicera via chatt.

Genom att kommunen skapar, vad de kallar ”en väg in” för dem som av olika anledningar söker kontakt med Skövde kommun vill man få en effektiv hantering av ärenden. Det ska underlätta för att komma i kontakt med olika verksamheter.

Under sommaren kommer ytterligare en ombyggnad att ske vid entrén, då ska kaféet byggas om och få en mer inbjudande karaktär.

Med Kontaktcenter som ligger alldeles innanför den ombyggda entrén i stadshuset vill kommunen ge en god service till privatpersoner, företagare och andra besökare. Sedan februari har dess chef Ann-Louise Hult, verksamhetsutvecklaren Fredrik Rapp, samt de tio kommunvägledarna huserat i sina nya lokaler.

Under onsdagen höll man invigning med tal, mingel och rundvandring i lokalerna. Den traditionella bandklippningen ersattes i stället av en symbolisk bandknytning. Kommunstyrelsens ordförande Conny Brännberg, kontaktcenterchef Ann-Louise Hult samt kommunalråden Leif Walterum och Marie Ekman hjälptes åt att knyta ihop det blågula bandet, och förklarade centret för invigt.

Kontaktcenter

Med en central plats för att söka kontakt inom kommunen vill man uppnå att alla ärenden behandlas lika. Rutinärenden ska kunna lösas snabbt inom kontaktcentret, medan mer komplicerade ärenden ska hanteras hos specialisthandläggare.

De tio kommunvägledarna ska arbeta med att ta emot besök, svara på telefonsamtal och handlägga ärenden. På sikt kommer man även att kunna kommunicera via chatt.

Genom att kommunen skapar, vad de kallar ”en väg in” för dem som av olika anledningar söker kontakt med Skövde kommun vill man få en effektiv hantering av ärenden. Det ska underlätta för att komma i kontakt med olika verksamheter.

Under sommaren kommer ytterligare en ombyggnad att ske vid entrén, då ska kaféet byggas om och få en mer inbjudande karaktär.