17 jun 2016 06:00

17 jun 2016 06:00

Next ska anställa marknadsansvarig

SKÖVDE: Ny tjänst

Next Skövde Destinationsutveckling AB kommer att utöka sin organisation med ytterligare en tjänst. Efter sommaren ska en marknadsansvarig anställas.

– Denne ska hålla i de kampanjer vi har och stå för extern och intern kommunikation, säger vd:n Mats Olsson.

Konsult

Rekryteringsprocessen kommer att inledas inom kort. Därmed står det också klart att det inte blir någon fortsättning med den externa konsult som har anlitats under våren.

SLA:s förre chefredaktör, Niclas Lindstrand har varit engagerad av Next två dagar i veckan sedan i januari, men avtalet kommer inte att förlängas.

– Han har agerat som den marknadsansvarig vi nu ska söka. Han har jobbat med personalen som jobbar med kommunikationen på Next och han har tagit fram en analys över vad vi ska göra mer av och vad vi ska göra mindre av. Hur ska vi jobba med kommunikation och i vilka kanaler. Vilka policys ska vi ha, det är mer av en struktur för kommunikationsarbetet. Han har varit med och byggt upp en ny webb med nytt utseende, säger Mats Olsson.

– Det har varit huvuduppgifterna och sedan har han varit inne i vissa projekt som att ta fram en presentation av ansökan att söka SM-veckan (vintern 2020). Om det blir en ansökan beslutas av politikerna, det här är ett underlag.

Kommunikationsanalysen ska redovisas för styrelsen efter sommaren uppger Mats Olsson som inte vill offentliggöra den i dag.

Konsulttjänsten har kostat Next Skövde 384 000 kronor.

– Denne ska hålla i de kampanjer vi har och stå för extern och intern kommunikation, säger vd:n Mats Olsson.

Konsult

Rekryteringsprocessen kommer att inledas inom kort. Därmed står det också klart att det inte blir någon fortsättning med den externa konsult som har anlitats under våren.

SLA:s förre chefredaktör, Niclas Lindstrand har varit engagerad av Next två dagar i veckan sedan i januari, men avtalet kommer inte att förlängas.

– Han har agerat som den marknadsansvarig vi nu ska söka. Han har jobbat med personalen som jobbar med kommunikationen på Next och han har tagit fram en analys över vad vi ska göra mer av och vad vi ska göra mindre av. Hur ska vi jobba med kommunikation och i vilka kanaler. Vilka policys ska vi ha, det är mer av en struktur för kommunikationsarbetet. Han har varit med och byggt upp en ny webb med nytt utseende, säger Mats Olsson.

– Det har varit huvuduppgifterna och sedan har han varit inne i vissa projekt som att ta fram en presentation av ansökan att söka SM-veckan (vintern 2020). Om det blir en ansökan beslutas av politikerna, det här är ett underlag.

Kommunikationsanalysen ska redovisas för styrelsen efter sommaren uppger Mats Olsson som inte vill offentliggöra den i dag.

Konsulttjänsten har kostat Next Skövde 384 000 kronor.