21 mar 2016 06:00

21 mar 2016 06:00

Tibroföretag syns i tv

TIBRO: Deltar i jakten på att bli en storsäljare

Tibroföretaget Ceteco är med i tv-programmet Jakten på Storsäljaren och kanske kan grossistföretagets produkt Stayhold bli årets storsäljare.
– Det är roligt att ett litet företag från Tibro kommer med i programmet, tycker Jani Heikka som driver Ceteco.

Stayhold är en produkt som hjälper till att hålla saker på plats i bagageutrymmet på bilen och när Ceteco presenterade produkten för inköparna på varuhuset Gekås i Ullared tyckte de att det var en så pass spännande produkt att de ville ha den med i sin tv-serie Jakten på storsäljaren som går i kanal 5.

Från början är Stayhold en irländsk uppfinning.

– Jag snubblade över den av en ren händelse på en mässa nere i Tyskland och tyckte att den var fantastiskt smart, berättar Jani.

Nu har det Tibrobaserade grossistföretaget agenturen för produkten i Sverige och då vände man sig till Gekås i Ullared för att lansera produkten där.

– Det var väl inte vår första tanke att vi skulle vara med i tv utan vi tänkte bara att det är en bra produkt för dem att ha i hyllan eftersom de har en del bilvårdsprodukter, fortsätter Jani.

Tuff konkurrens

Programidén bygger på att olika utställare får tävla mot varandra och visa upp sina produkter. Slutligen blir det ett finalprogram där en av produkterna väljs ut till årets storsäljare och konkurrensen verkar vara hård för Cetecos del.

– Det var en del smarta produkter som var med, konstaterar Jani.

Tibroföretaget har varit nere i Ullared för en heldag med inspelning av programmet som börjar att sändas på tisdag.

– Det är klart att det var en jobbig dag, vi höll på från tidig morgon till kväll, men det var roligt att bli utvald och få vara med i programmet, säger Jani.

Stayhold är en produkt som hjälper till att hålla saker på plats i bagageutrymmet på bilen och när Ceteco presenterade produkten för inköparna på varuhuset Gekås i Ullared tyckte de att det var en så pass spännande produkt att de ville ha den med i sin tv-serie Jakten på storsäljaren som går i kanal 5.

Från början är Stayhold en irländsk uppfinning.

– Jag snubblade över den av en ren händelse på en mässa nere i Tyskland och tyckte att den var fantastiskt smart, berättar Jani.

Nu har det Tibrobaserade grossistföretaget agenturen för produkten i Sverige och då vände man sig till Gekås i Ullared för att lansera produkten där.

– Det var väl inte vår första tanke att vi skulle vara med i tv utan vi tänkte bara att det är en bra produkt för dem att ha i hyllan eftersom de har en del bilvårdsprodukter, fortsätter Jani.

Tuff konkurrens

Programidén bygger på att olika utställare får tävla mot varandra och visa upp sina produkter. Slutligen blir det ett finalprogram där en av produkterna väljs ut till årets storsäljare och konkurrensen verkar vara hård för Cetecos del.

– Det var en del smarta produkter som var med, konstaterar Jani.

Tibroföretaget har varit nere i Ullared för en heldag med inspelning av programmet som börjar att sändas på tisdag.

– Det är klart att det var en jobbig dag, vi höll på från tidig morgon till kväll, men det var roligt att bli utvald och få vara med i programmet, säger Jani.