01 aug 2016 06:00

01 aug 2016 06:00

En poster bara för Tibro

TIBRO: Grafisk formgivning

Lidköpingsföretaget Wallstars har lanserat en Tibroplansch.
– Vi vill få fram det som andra inte vet, säger delägaren Daniel Thornell.

Tillsammans med några av kommunens invånare har en grafiker utformat en affisch, speciellt framtagen för Tibro.

– För att få fram det som utbölingar inte vet har vi tagit hjälp av 50-100 personer på orten, säger Daniel Thornell och berättar att kommunikationen främst skett via sociala medier.

Motivet består av drygt 100 ord, mestadels av namn på betydelsefulla platser i kommunen.

– Det är allt från badplatser till parker, säger Daniel Thornell.

Tibropostern blev klar i våras och har redan sålts i 200 exemplar. De ansvariga har märkt att ortsnamnet på affischen inte alltid stämmer överens med beställarens adress.

– När man har flyttat ut från sin ort vill man ha en reminder hemma, säger Daniel Thornell.

Wallstars har funnits i drygt ett år och drivs av två bröder. De har tagit fram planscher med samma koncept för 250 svenska orter.

Tillsammans med några av kommunens invånare har en grafiker utformat en affisch, speciellt framtagen för Tibro.

– För att få fram det som utbölingar inte vet har vi tagit hjälp av 50-100 personer på orten, säger Daniel Thornell och berättar att kommunikationen främst skett via sociala medier.

Motivet består av drygt 100 ord, mestadels av namn på betydelsefulla platser i kommunen.

– Det är allt från badplatser till parker, säger Daniel Thornell.

Tibropostern blev klar i våras och har redan sålts i 200 exemplar. De ansvariga har märkt att ortsnamnet på affischen inte alltid stämmer överens med beställarens adress.

– När man har flyttat ut från sin ort vill man ha en reminder hemma, säger Daniel Thornell.

Wallstars har funnits i drygt ett år och drivs av två bröder. De har tagit fram planscher med samma koncept för 250 svenska orter.