27 sep 2014 06:00

07 jan 2015 10:20

Vi ställer en lång rad kvalitetskrav i våra upphandlingar

Färdtjänst:

Svar till ”Ställ krav på entreprenörerna”.

Självklart ska du kunna känna dig trygg och säker när du reser med oss och lika självklart är det att alla förare ska kunna både prata och skriva svenska. Det är något som vi alltid kräver i våra upphandlingar och förarna får genomgå språktester om de ska köra för oss.

Dessutom kräver vi som första kollektivtrafikföretag i Sverige att alla förare skall vara certifierade för den här typen av resor. Vi gör regelbundna revisioner hos taxiföretagen där vi bland annat kontrollerar förarnas utbildning. Allt detta för att du som kund ska få ett bra omhändertagande under resan.

Det är väldigt tråkigt att du har mött förare som inte har förstått dig. Vi vill gärna att du kontaktar oss så att vi kan komma i kontakt med den/de förare som har kört dig för att utreda vad det är som har brustit.

Vi ställer en lång rad kvalitetskrav i våra upphandlingar för att säkerställa att våra kunder får den service de har rätt till, själva anbudsunderlaget är på drygt 90 sidor. Först när alla dessa krav är uppfyllda är det lägsta pris som gäller.

Du är alltid välkommen att ringa till vår kundservice om det är något mer som du undrar över.

Gunilla Wicktor

kundansvarig anropsstyrd trafik

Svar till ”Ställ krav på entreprenörerna”.

Självklart ska du kunna känna dig trygg och säker när du reser med oss och lika självklart är det att alla förare ska kunna både prata och skriva svenska. Det är något som vi alltid kräver i våra upphandlingar och förarna får genomgå språktester om de ska köra för oss.

Dessutom kräver vi som första kollektivtrafikföretag i Sverige att alla förare skall vara certifierade för den här typen av resor. Vi gör regelbundna revisioner hos taxiföretagen där vi bland annat kontrollerar förarnas utbildning. Allt detta för att du som kund ska få ett bra omhändertagande under resan.

Det är väldigt tråkigt att du har mött förare som inte har förstått dig. Vi vill gärna att du kontaktar oss så att vi kan komma i kontakt med den/de förare som har kört dig för att utreda vad det är som har brustit.

Vi ställer en lång rad kvalitetskrav i våra upphandlingar för att säkerställa att våra kunder får den service de har rätt till, själva anbudsunderlaget är på drygt 90 sidor. Först när alla dessa krav är uppfyllda är det lägsta pris som gäller.

Du är alltid välkommen att ringa till vår kundservice om det är något mer som du undrar över.

Gunilla Wicktor

kundansvarig anropsstyrd trafik

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.