07 okt 2014 06:00

07 jan 2015 10:20

Felaktig information ledde till missuppfattningen

Next Skövde:

Insändaren gällande Next Skövdes hemsida i SLA den 2 oktober bygger på felaktig information vilket jag beklagar. Vi har nu kontaktat insändarskribenten och förklarat hur vi arbetar med våra digitala kanaler.

Next Skövde arbetar med att marknadsföra Skövde och stödja utvecklingen inom besöksnäring, handel, evenemang och möten till gagn för Skövdeborna och våra besökare. Vi marknadsför Skövde på en ny modern hemsida www.upplevskovde.se. Det är denna adress som vi hänvisar till i alla publika sammanhang och det är här vi visar upp sevärdheter, aktiviteter, evenemang, boendeanläggningar, restauranger och annan relevant besöksinformation för staden. I det aktuella fallet med Skördefesten så fanns dels en egen informationssida om Skördefest runt sjön Östen och dels en tydlig information upplagd i vår evenemangskalender på www.upplevskovde.se. Besöksnäringen utgör en viktig näring för Skövde och 2013 omsatte turismen i Skövde drygt 400 miljoner kronor och sysselsatte 380 människor (främst inom logi och restaurang).

Syftet med att vi har en bolagssida (www.nextskovde.se) som beskriver själva bolaget och oss som arbetar här beror på att vi vill informera bland annat arrangörer som funderar på att lägga ett möte eller ett evenemang till Skövde, journalister, researrangörer samt samarbetspartners om vad Skövde som stad har att erbjuda och vad vi som bolag kan hjälpa till med. Den här sidan marknadsför vi inte publikt och den felaktiga informationen som ledde till missuppfattningen mellan sidorna har inte kommit från oss.

Vi vill också passa på och berätta att vi just avslutat en upphandling av fem stycken digitala infartsskyltar till staden. Vi arbetar nu tillsammans med kommunen för högtryck för att dessa skall komma upp i vinter. Genom dessa nya skyltar får vi ytterligare ett kraftfullt verktyg att berätta om de evenemang och aktiviteter som äger rum i staden till nytta för både Skövdeborna och våra besökare. Självfallet arbetar vi även med appar och en rad sociala medier.

Mats Olsson

vd Next Skövde

Insändaren gällande Next Skövdes hemsida i SLA den 2 oktober bygger på felaktig information vilket jag beklagar. Vi har nu kontaktat insändarskribenten och förklarat hur vi arbetar med våra digitala kanaler.

Next Skövde arbetar med att marknadsföra Skövde och stödja utvecklingen inom besöksnäring, handel, evenemang och möten till gagn för Skövdeborna och våra besökare. Vi marknadsför Skövde på en ny modern hemsida www.upplevskovde.se. Det är denna adress som vi hänvisar till i alla publika sammanhang och det är här vi visar upp sevärdheter, aktiviteter, evenemang, boendeanläggningar, restauranger och annan relevant besöksinformation för staden. I det aktuella fallet med Skördefesten så fanns dels en egen informationssida om Skördefest runt sjön Östen och dels en tydlig information upplagd i vår evenemangskalender på www.upplevskovde.se. Besöksnäringen utgör en viktig näring för Skövde och 2013 omsatte turismen i Skövde drygt 400 miljoner kronor och sysselsatte 380 människor (främst inom logi och restaurang).

Syftet med att vi har en bolagssida (www.nextskovde.se) som beskriver själva bolaget och oss som arbetar här beror på att vi vill informera bland annat arrangörer som funderar på att lägga ett möte eller ett evenemang till Skövde, journalister, researrangörer samt samarbetspartners om vad Skövde som stad har att erbjuda och vad vi som bolag kan hjälpa till med. Den här sidan marknadsför vi inte publikt och den felaktiga informationen som ledde till missuppfattningen mellan sidorna har inte kommit från oss.

Vi vill också passa på och berätta att vi just avslutat en upphandling av fem stycken digitala infartsskyltar till staden. Vi arbetar nu tillsammans med kommunen för högtryck för att dessa skall komma upp i vinter. Genom dessa nya skyltar får vi ytterligare ett kraftfullt verktyg att berätta om de evenemang och aktiviteter som äger rum i staden till nytta för både Skövdeborna och våra besökare. Självfallet arbetar vi även med appar och en rad sociala medier.

Mats Olsson

vd Next Skövde

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Välkommen att kommentera på sla.se. Vi förhandsmodererar alla kommentarer, om det är första gången du kommenterar läs våra regler kring artikelkommentarer.