15 jan 2015 06:00

23 jan 2015 15:31

Bra kundrelationer är tydligen inte viktigt

VÄSTTRAFIK.

Dåligt. Jag var tvungen att kontakta Västtrafiks kundtjänst häromdagen i ett ärende som rör Västtrafik i min roll som resenär. Ringer man till denna kundtjänst så blir man behandlad som en idiot, med en attityd som är ungefär så att vi kan inte ha fel eller göra fel. Ett sådant beteende från Västtrafik AB är tydligen mer regel än undantag och jag är förmodligen inte den enda som har drabbats.

Denna kundtjänst är nog det flataste jag har träffat på, de anställda kan inte ta ett enda eget initiativ utan att fråga pappa vd. En kundtjänst skall väl hjälpa kunder i olika situationer, inte skälla ut dem. Ordet säger att det skall vara en tjänst för kunden och inte företagsledningen som det tycks verka.

Vi skattebetalare pumpar in hundratals miljoner i Västtrafik varje år, så snälla Västtrafik visa oss resenärer respekt framöver, om vi behöver kontakta er. Men bra kundrelationer är tydligen inte så viktigt för Västtrafik AB, för om det går åt pipsvängen så kan ju skattebetalarna pumpa in mer pengar, verkar vara Västtrafiks filosofi.

Svenn

Denna kundtjänst är nog det flataste jag har träffat på, de anställda kan inte ta ett enda eget initiativ utan att fråga pappa vd. En kundtjänst skall väl hjälpa kunder i olika situationer, inte skälla ut dem. Ordet säger att det skall vara en tjänst för kunden och inte företagsledningen som det tycks verka.

Vi skattebetalare pumpar in hundratals miljoner i Västtrafik varje år, så snälla Västtrafik visa oss resenärer respekt framöver, om vi behöver kontakta er. Men bra kundrelationer är tydligen inte så viktigt för Västtrafik AB, för om det går åt pipsvängen så kan ju skattebetalarna pumpa in mer pengar, verkar vara Västtrafiks filosofi.

Svenn

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Välkommen att kommentera på sla.se. Vi förhandsmodererar alla kommentarer, om det är första gången du kommenterar läs våra regler kring artikelkommentarer.