04 mar 2015 06:00

04 mar 2015 06:00

Roligt att du trivs!

Replik.

Vad roligt att du trivs på Västerhöjds skolbibliotek, Kajsa. Det är givetvis ett av våra mål, att eleverna skall trivas. Några av de andra målen vi har räknar du upp, bl.a. att det skall vara en tyst och lugn plats för studier.

Vi är tacksamma för att du och även andra tar upp hur vi kan förbättra vårt bibliotek. I den andan håller vi just nu på att skapa ett biblioteksråd med elever som är intresserade av att hjälpa till med bibliotekets utveckling, inför framtiden. Intresserade elever är välkomna att anmäla intresse på biblioteket.

Vi har tagit till oss ditt önskemål om ökade öppettider och har börjat fundera på hur och om det är möjligt, inom de ramar vi på biblioteket nu har att röra oss med.

Elever har redan idag, efter skoltid, möjlighet att ta del av skolans lokaler. Det är en intressant tanke att eleverna i framtiden, i större utsträckning än idag, även skall kunna ta del av skolans resurser även efter skoltid, t.ex. biblioteket.

Ann Hedberg och Gunnar Ellström

Vi är tacksamma för att du och även andra tar upp hur vi kan förbättra vårt bibliotek. I den andan håller vi just nu på att skapa ett biblioteksråd med elever som är intresserade av att hjälpa till med bibliotekets utveckling, inför framtiden. Intresserade elever är välkomna att anmäla intresse på biblioteket.

Vi har tagit till oss ditt önskemål om ökade öppettider och har börjat fundera på hur och om det är möjligt, inom de ramar vi på biblioteket nu har att röra oss med.

Elever har redan idag, efter skoltid, möjlighet att ta del av skolans lokaler. Det är en intressant tanke att eleverna i framtiden, i större utsträckning än idag, även skall kunna ta del av skolans resurser även efter skoltid, t.ex. biblioteket.

Ann Hedberg och Gunnar Ellström

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Välkommen att kommentera på sla.se. Vi förhandsmodererar alla kommentarer, om det är första gången du kommenterar läs våra regler kring artikelkommentarer.