30 maj 2015 06:00

30 maj 2015 06:00

Varför vägrar ni ta emot beställningar?

SKÖVDEBOSTÄDER.

Tänk så svårt det är med rak kommunikation! Tidigt i höstas var en artikel om inglasning av balkonger på Skövdebostäder införd i denna avisa. I denna artikel sade ansvarig på SB att vem som helst närsomhelst kunde lämna in en beställning samt att arbetena snart skulle vara igång igen. Bara byggnadsnämnden kört sitt byråkratiska race.

Nu har det kungjorts att bygglov är klart. Glad i hågen begav jag mig ner till SB för att lämna in min beställning. Än en gång vägrade de ta emot den. I min värld tar man emot beställningar och betar av dem i den ordning de kommit in med vissa undantag, till exempel ett område åt gången. Min fråga lyder därför: Varför vägrar ni ta emot beställningar och är det meningen att vi hyresgäster ska ringa varje vecka och snällt fråga om det blivit tillåtet att lämna in beställningar?

Skövdebostäders kundvård har mycket att önska.

Lurad

Tänk så svårt det är med rak kommunikation! Tidigt i höstas var en artikel om inglasning av balkonger på Skövdebostäder införd i denna avisa. I denna artikel sade ansvarig på SB att vem som helst närsomhelst kunde lämna in en beställning samt att arbetena snart skulle vara igång igen. Bara byggnadsnämnden kört sitt byråkratiska race.

Nu har det kungjorts att bygglov är klart. Glad i hågen begav jag mig ner till SB för att lämna in min beställning. Än en gång vägrade de ta emot den. I min värld tar man emot beställningar och betar av dem i den ordning de kommit in med vissa undantag, till exempel ett område åt gången. Min fråga lyder därför: Varför vägrar ni ta emot beställningar och är det meningen att vi hyresgäster ska ringa varje vecka och snällt fråga om det blivit tillåtet att lämna in beställningar?

Skövdebostäders kundvård har mycket att önska.

Lurad

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.