07 nov 2015 06:00

07 nov 2015 06:00

Vi agerar med omtanke

SYSTEMBOLAGET

Replik. Från Systembolaget vill vi bemöta signaturen ”Förödmjukad på systemet” SLA 3/11).

Systembolagets samhällsuppdrag är att sälja alkohol med ansvar utan vinstintresse, och det innebär blanda annat;

• Vi säljer till dig som har fyllt 20 år

• Vi säljer inte om vi har misstanke om att varorna ska räckas över eller säljas vidare till någon som inte själv får handla hos oss.

• Vi säljer inte till någon som är märkbart påverkad.

• Vårt fokus är att ständigt utveckla vårt kundmöte.

Alla våra försäljare går igenom en noggrann introduktion och utbildas kontinuerligt för att ständigt utvecklas i vårt uppdrag att sälja alkoholdrycker med bästa service och ansvar. Vi arbetar dagligen på att utvecklas i dialogen med kunden och i vår bedömning av olika situationer kopplat till våra försäljningsregler.

Att alltid göra en korrekt bedömning är något vi strävar efter men också något som är oerhört svårt – och ibland gör vi fel bedömning. Därför är det oerhört viktigt för oss att få din och andra kunders återkoppling för att kunna utvecklas och jag vill uppmuntra dig som skrev insändaren att ta kontakt med mig på butiken så vi får chans att berätta mer om vårt uppdrag och hur vi arbetar och också be om ursäkt för att du har känt dig kränkt – det är aldrig vår mening – vårt mål och vår mening är att sälja med ansvar och i alla kundmöten göra en korrekt bedömning om vi kan och får sälja utifrån våra försäljningsregler – med omtanke om dig och alla andra kunder.

Välkommen att ta kontakt med mig på butiken.

Charlott Pettersson

butikschef

Systembolagets samhällsuppdrag är att sälja alkohol med ansvar utan vinstintresse, och det innebär blanda annat;

• Vi säljer till dig som har fyllt 20 år

• Vi säljer inte om vi har misstanke om att varorna ska räckas över eller säljas vidare till någon som inte själv får handla hos oss.

• Vi säljer inte till någon som är märkbart påverkad.

• Vårt fokus är att ständigt utveckla vårt kundmöte.

Alla våra försäljare går igenom en noggrann introduktion och utbildas kontinuerligt för att ständigt utvecklas i vårt uppdrag att sälja alkoholdrycker med bästa service och ansvar. Vi arbetar dagligen på att utvecklas i dialogen med kunden och i vår bedömning av olika situationer kopplat till våra försäljningsregler.

Att alltid göra en korrekt bedömning är något vi strävar efter men också något som är oerhört svårt – och ibland gör vi fel bedömning. Därför är det oerhört viktigt för oss att få din och andra kunders återkoppling för att kunna utvecklas och jag vill uppmuntra dig som skrev insändaren att ta kontakt med mig på butiken så vi får chans att berätta mer om vårt uppdrag och hur vi arbetar och också be om ursäkt för att du har känt dig kränkt – det är aldrig vår mening – vårt mål och vår mening är att sälja med ansvar och i alla kundmöten göra en korrekt bedömning om vi kan och får sälja utifrån våra försäljningsregler – med omtanke om dig och alla andra kunder.

Välkommen att ta kontakt med mig på butiken.

Charlott Pettersson

butikschef

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.

Välkommen att kommentera på sla.se. Vi förhandsmodererar alla kommentarer, om det är första gången du kommenterar läs våra regler kring artikelkommentarer.