25 sep 2014 13:36

07 jan 2015 10:00

Atria kan sälja Falbygdens ost

Företaget Atria som äger Falbygdens ost planerar nu att sälja produktionsanläggningen i Falköping och varumärket.

Atria har inlett förhandlingar om att sälja sin ostverksamhet i Sverige. I den ingår bland annat en produktionsanläggning i Falköping och varumärket Falbygdens.

– I nuläget innebär det inga förändringar för personalen i Falköping. Vad som händer framöver beror på vem som köper, säger Atrias vd Tomas Back till P4 Skaraborg.

Hur långt man har kommit i föhandlingarna är inte officiellt.

– Jag är knapphändig med informationen nu för jag vill inte störa förhandlingarna. Men vi har kommit så pass långt att det var dags att gå ut med informationen. Eftersom vi är börsnoterade så är det viktigt att alla får veta samtidigt, säger Back.

Atrias ostaffärsverksamhet omsätter cirka 50 miljoner euro per år, motsvarande omkring 460 miljoner kronor.

Atria har inlett förhandlingar om att sälja sin ostverksamhet i Sverige. I den ingår bland annat en produktionsanläggning i Falköping och varumärket Falbygdens.

– I nuläget innebär det inga förändringar för personalen i Falköping. Vad som händer framöver beror på vem som köper, säger Atrias vd Tomas Back till P4 Skaraborg.

Hur långt man har kommit i föhandlingarna är inte officiellt.

– Jag är knapphändig med informationen nu för jag vill inte störa förhandlingarna. Men vi har kommit så pass långt att det var dags att gå ut med informationen. Eftersom vi är börsnoterade så är det viktigt att alla får veta samtidigt, säger Back.

Atrias ostaffärsverksamhet omsätter cirka 50 miljoner euro per år, motsvarande omkring 460 miljoner kronor.