04 maj 2015 12:32

04 maj 2015 12:33

Samarbete är viktigt

HANDELN: Energiknippet Svante Schultz föreläste

Näringslivschefen, Fredrik Tidholm, hade bjudit in Svante Schultz från Tidaholm på en föreläsning för Karlsborgs handel om försäljning och kundrelationer.

Vid ankomsten bjöds gästerna på kaffe och frallor.

– De är säkert hungriga eftersom de kommer direkt från jobbet, sa Fredrik Tidholm och över mackor och kaffe knöts nätverket bland Karlsborgs företagare tätare. En del nya ansikten dök upp, vilket gladde Karlsborgs Utveckling AB, Karlsborg handel och Svensk handel som stod för föreläsningen.

Årets marknadsförare

Svante Schultz har gedigen erfarenhet av försäljning, reklam och marknadsförening. Han har vunnit Gyllene Äpplet och Årets marknadsförare 2014. Trött på att köra 9 000 mil om året till kunder, startade han Sveriges minsta saluhall utanför Tidaholm, en friggebod på 15 kvadratmeter och han har kunder från fjärran städer som Jönköping och Alingsås. Allt han säljer är närproducerat och han har en utomhusrestaurang i anslutning till saluhallen.

Denne kreative man delade med sig av sina bästa tips och idéer till medlemmarna i Karlsborgs Handel. Svante Schultz har yviga gester, ett förtroendeingivande leende och massor med humor. Åhörarna var med på noterna och många skratt hördes.

Energi och passion

Svantes mantra är energi, passion och engagemang. Det ger hög kundnöjdhet. Det visade han själv prov på under föreläsningen. Att kunden är nöjd är A och O menar Svante Schultz. Alla vet ju det, men hur kan man mer anstränga sig för att alla kunder ska bli nöjda. Hur mycket betyder presenter, fina kassar, inslagna paket, det extra tacket, ett handslag och ett leende?

– Håll stenkoll på dina konkurrenter, menar Svante Schultz. Vad gör de bra som jag kan göra bättre? Sikta inte bara högre, sikta högt. Du måste känna till allt om dina produkter och ha stark tilltro till dig själv.

Vid ankomsten bjöds gästerna på kaffe och frallor.

– De är säkert hungriga eftersom de kommer direkt från jobbet, sa Fredrik Tidholm och över mackor och kaffe knöts nätverket bland Karlsborgs företagare tätare. En del nya ansikten dök upp, vilket gladde Karlsborgs Utveckling AB, Karlsborg handel och Svensk handel som stod för föreläsningen.

Årets marknadsförare

Svante Schultz har gedigen erfarenhet av försäljning, reklam och marknadsförening. Han har vunnit Gyllene Äpplet och Årets marknadsförare 2014. Trött på att köra 9 000 mil om året till kunder, startade han Sveriges minsta saluhall utanför Tidaholm, en friggebod på 15 kvadratmeter och han har kunder från fjärran städer som Jönköping och Alingsås. Allt han säljer är närproducerat och han har en utomhusrestaurang i anslutning till saluhallen.

Denne kreative man delade med sig av sina bästa tips och idéer till medlemmarna i Karlsborgs Handel. Svante Schultz har yviga gester, ett förtroendeingivande leende och massor med humor. Åhörarna var med på noterna och många skratt hördes.

Energi och passion

Svantes mantra är energi, passion och engagemang. Det ger hög kundnöjdhet. Det visade han själv prov på under föreläsningen. Att kunden är nöjd är A och O menar Svante Schultz. Alla vet ju det, men hur kan man mer anstränga sig för att alla kunder ska bli nöjda. Hur mycket betyder presenter, fina kassar, inslagna paket, det extra tacket, ett handslag och ett leende?

– Håll stenkoll på dina konkurrenter, menar Svante Schultz. Vad gör de bra som jag kan göra bättre? Sikta inte bara högre, sikta högt. Du måste känna till allt om dina produkter och ha stark tilltro till dig själv.

  • Anneli Malm