11 apr 2015 06:00

11 apr 2015 06:00

Ny Kavatägare vill sätta guldkant på tillvaron

Guldkant på tillvaron är målet för eventfirman Kavat. Nya ägaren Maria Hillerström har en enkel men rak filosofi. Resultat och avtryck.

Sedan två månader tillbaks drivs event och kommunikationsbyrån Kavat i Skövde av Maria Hillerström.

Trots sin unga ålder är hon välmeriterad inom sitt yrke.

– Jag är utbildad inom marknadsföring och PR. På hösten 2012 började jag som projektledare och copywriter på en reklambyrå i Falköping. Därefter jobbade jag som marknadskoordinator på Räddningsskolan i Skövde, berättar Maria.

Efter ett att ha träffat de gamla ägarna Martina Söderhielm och Emma Johansson fick hon ett lockande samtal.

– De undrade om jag var intresserad av att ta över. Jag har alltid sagt att de måste ha världens roligaste jobb och nu är det jag som har det. Det var inte så mycket att tveka på, menar Maria.

Samarbete

Tillsammans med en rad andra företag delar hon kontor i en lägenhet på Skolgatan. Även om hon sköter allt på egen hand så finns det en rad företagspartners i det lokala näringslivet.

Genom ett nära samarbete vill hon utveckla och bredda sin verksamhet.

– Man ska känna igen sig när man anlitar Kavat, sedan kanske jag vill hitta nya vägar att bygga vidare på. Just nu håller jag på och utbildar mig till bröllopskoordinator, det blir ett nytt samarbete med en superduktig fotograf här i huset, säger Maria.

Kreativitet

Huvuddelen av jobben handlar om kundevent, jubileum eller invigningar. Men oavsett storlek på uppdragen finns bara ett läge.

– Det viktiga är resultatet, är det till exempel ett företag så tänker man på varumärket. Det handlar om vilken känsla man vill uppnå. Jag vill ge det lilla extra och bidra med mina kreativa idéer. Man vill göra något som är nytt och oväntat, säger hon.