12 dec 2013 20:00

23 jan 2015 15:36

Så ska familjerna lockas till Skövde

Nu storsatsar Next Skövde på att locka barnfamiljer till Skövde i vinter.
– Vi kommer att lyfta hela området, säger Jenny Linn, turismansvarig på Next Skövde.

Nu storsatsar Next Skövde på att locka barnfamiljer till Skövde i vinter. Främst gäller det familjer ifrån Göteborg.

Billingens fritidsområde - som nu har blivit Vasaloppscenter - behöver lyftas mer, säger Jenny Linn, turismansvarig på Next Skövde.

– Det här är andra året vi har en kampanj men i år satsar vi mer, säger Jenny Linn.

Över en halv miljon

Nu lägger kommunen, näringslivet och Next Skövde runt 600 000 kronor på såkallade paketkampanjer som involverar hotell, mat, liftkort och även bad. Främst annonserar man i tidningar i Göteborg. Tidigare låg satsningen på 150 000 kronor.

Paketerbjudandena fokuserar på barnfamiljer men finns även tillgängliga för den ensamme träningsnarkomanen.

– Vi kommer främst att ha weekend-paket. Det kommer att finnas olika paket för varje hotell, säger Jenny Linn och menar att det ofta blir billigare om gästerna väljer paketalternativet.

Ingen resa än

Än ingår inte resan för besökarna i priserna, men det är något som kommer att utvecklas i framtiden. Jenny Linn säger dock att Västtrafik redan har bra erbjudanden som tillåter upp till tre barn att åka gratis i vuxens sällskap.

En del av de 600 000 kronorna som satsas kommer inte att användas till kampanjen utan till en reklamfilm.

– Vi kommer att göra en film som ska användas till kampanjen nästa år, säger Jenny Linn.

Stor okunskap

Hon tror att det finns en ganska stor okunskap runt om i Skaraborg och Västra Götaland om vad fritidsområdet har att erbjuda. Där finns bland annat motionsspår, utförsåkning, skidspår, isbana, crosstrainingbana, café och hotell.

Att satsningen kommer först nu förklarar hon med att det tagit lång tid att få ihop alla digitala lösningar.

Den 20 december lanseras kampanjen. Jenny Linn ser fram emot satsningen och hoppas nu på en vit jul så att skidåkningen blir lyckad.

Nu storsatsar Next Skövde på att locka barnfamiljer till Skövde i vinter. Främst gäller det familjer ifrån Göteborg.

Billingens fritidsområde - som nu har blivit Vasaloppscenter - behöver lyftas mer, säger Jenny Linn, turismansvarig på Next Skövde.

– Det här är andra året vi har en kampanj men i år satsar vi mer, säger Jenny Linn.

Över en halv miljon

Nu lägger kommunen, näringslivet och Next Skövde runt 600 000 kronor på såkallade paketkampanjer som involverar hotell, mat, liftkort och även bad. Främst annonserar man i tidningar i Göteborg. Tidigare låg satsningen på 150 000 kronor.

Paketerbjudandena fokuserar på barnfamiljer men finns även tillgängliga för den ensamme träningsnarkomanen.

– Vi kommer främst att ha weekend-paket. Det kommer att finnas olika paket för varje hotell, säger Jenny Linn och menar att det ofta blir billigare om gästerna väljer paketalternativet.

Ingen resa än

Än ingår inte resan för besökarna i priserna, men det är något som kommer att utvecklas i framtiden. Jenny Linn säger dock att Västtrafik redan har bra erbjudanden som tillåter upp till tre barn att åka gratis i vuxens sällskap.

En del av de 600 000 kronorna som satsas kommer inte att användas till kampanjen utan till en reklamfilm.

– Vi kommer att göra en film som ska användas till kampanjen nästa år, säger Jenny Linn.

Stor okunskap

Hon tror att det finns en ganska stor okunskap runt om i Skaraborg och Västra Götaland om vad fritidsområdet har att erbjuda. Där finns bland annat motionsspår, utförsåkning, skidspår, isbana, crosstrainingbana, café och hotell.

Att satsningen kommer först nu förklarar hon med att det tagit lång tid att få ihop alla digitala lösningar.

Den 20 december lanseras kampanjen. Jenny Linn ser fram emot satsningen och hoppas nu på en vit jul så att skidåkningen blir lyckad.