12 feb 2015 14:05

12 feb 2015 18:11

Annonskampanj ska lyfta fram Skövde

"Din framtid finns i Skövde"

Nu ska kommunen, myndigheter och flera företag gemensamt marknadsföra Skövde under kampanjen ”Din framtid finns i Skövde”.

Under 2015 genomförs en annonskampanj i Göteborgs-Posten och Dagens Industri. En annan del i satsningen är plattformen www.skövde.com. Den länkar bland annat till hemsidorna för de företag och myndigheter som deltar.

Satsningen uppges vara värd knappt två miljoner kronor varav Skövde kommun lägger hälften av pengarna.

Samverkar

Kommunen, Försvarsmakten i Skövde, Högskolan i Skövde, Skaraborgs sjukhus finns med liksom flera av företag.

Cejn AB är ett av de företagen.

– För Cejn är det naturligt att vara en aktiv partner för att lyfta fram och synliggöra de tillgångar som finns här i Skövde. Vi tror mycket på ett utökat samarbete som Skövde kommun och destinationsbolaget Next Skövde tagit initiativ till, säger bolagets styrelseordförande Arne Cederqvist i ett pressmeddelande från kommunens destinationsbolag Next Skövde AB.

I samarbetet ska också olika aktörer genomföra riktade kampanjer mot specifika målgrupper som till exempel studenter, hemvändare, turister med flera.

Next Skövdes styrelseordförande Claes Bjerkne säger i pressmeddelandet att samarbete är en nyckel för att fler ska upptäcka Skövde.

Under 2015 genomförs en annonskampanj i Göteborgs-Posten och Dagens Industri. En annan del i satsningen är plattformen www.skövde.com. Den länkar bland annat till hemsidorna för de företag och myndigheter som deltar.

Satsningen uppges vara värd knappt två miljoner kronor varav Skövde kommun lägger hälften av pengarna.

Samverkar

Kommunen, Försvarsmakten i Skövde, Högskolan i Skövde, Skaraborgs sjukhus finns med liksom flera av företag.

Cejn AB är ett av de företagen.

– För Cejn är det naturligt att vara en aktiv partner för att lyfta fram och synliggöra de tillgångar som finns här i Skövde. Vi tror mycket på ett utökat samarbete som Skövde kommun och destinationsbolaget Next Skövde tagit initiativ till, säger bolagets styrelseordförande Arne Cederqvist i ett pressmeddelande från kommunens destinationsbolag Next Skövde AB.

I samarbetet ska också olika aktörer genomföra riktade kampanjer mot specifika målgrupper som till exempel studenter, hemvändare, turister med flera.

Next Skövdes styrelseordförande Claes Bjerkne säger i pressmeddelandet att samarbete är en nyckel för att fler ska upptäcka Skövde.