12 aug 2015 16:50

12 aug 2015 16:52

Information på väg

Invigning av de digitala informationstavlorna

Uppmärksamhet, krishantering och samhällsinformation.
– Det finns väldigt många skäl att ha den här typen av marknadsföring, säger Mats Olsson, vd på Next Skövde.

På onsdagseftermiddagen startade Katarina Jonsson upp den 25 kvadratmeter stora informationstavlan vid Stallsiken. Tillsammans med representanter från Next Skövde invigde de den digitala satsningen.

– Det ger oss snabba korta informationstillfällen, säger Katarina Jonsson.

Meningen är att tavlorna ska sälja in Skövde som en besöks- och evenemangstad.

Eftersom Next Skövde ansvarar för tavlorna är det de som bestämmer vad som ska visas. Reklam, annat än sådant som marknadsför staden, kommer inte att förekomma.

– Vi tror att det förstör seriositeten, säger Carl Henrik Ohlsson, styrelseordförande Next Skövde.

Tavlorna har kostat kommunen tre miljoner kronor, markarbete och entreprenad gick på ytterligare 200 000 kronor.

Satsningen ska utvärderas och fyller de sitt syfte kommer kommunen köpa in tre tavlor till.

På onsdagseftermiddagen startade Katarina Jonsson upp den 25 kvadratmeter stora informationstavlan vid Stallsiken. Tillsammans med representanter från Next Skövde invigde de den digitala satsningen.

– Det ger oss snabba korta informationstillfällen, säger Katarina Jonsson.

Meningen är att tavlorna ska sälja in Skövde som en besöks- och evenemangstad.

Eftersom Next Skövde ansvarar för tavlorna är det de som bestämmer vad som ska visas. Reklam, annat än sådant som marknadsför staden, kommer inte att förekomma.

– Vi tror att det förstör seriositeten, säger Carl Henrik Ohlsson, styrelseordförande Next Skövde.

Tavlorna har kostat kommunen tre miljoner kronor, markarbete och entreprenad gick på ytterligare 200 000 kronor.

Satsningen ska utvärderas och fyller de sitt syfte kommer kommunen köpa in tre tavlor till.