20 nov 2015 16:29

20 nov 2015 16:31

Skövdebo tvistar om fotbollsresa

SKÖVDE: Anmäler resebolag

Trestjärningt hotell med mögelbeklädda väggar och ostängbara fönster. Det fick Skövdebon att anmäla resebolaget till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Ett kompisgäng bokade en fotbollsresa via en resebyrå. När de kom fram till hotellet i London var standarden betydligt lägre än de hade räknat med. Enligt anmälaren var väggarna täckta med svart mögel och ett fönster gick inte att stänga. Eftersom det inte fanns några täcken på de fyra rummen gick det heller inte att värma sig i dem, resenärerna valde att sova i sina ytterkläder.

När de uppmärksammade receptionisten på problemen lade denne över ansvaret på städerskan. Hon drog igen fönstret så mycket som gick och gav hotellgästerna handukar att värma sig i.

Väl hemma

Gänget var mycket besvikna och efter hemkomsten kontaktade de resebolaget med krav om kompensation för den negativa upplevelsen. Enligt anmälaren svarade företaget att det var normal standard på ett trestjärnigt hotell i London och att resenärerna skulle ha stått på sig så att situationen kunde lösas med personalen på hotellet.

Pengar tillbaka

De tolv personerna betalade 54 204 kronor för att bo på hotellet och nu vill anmälaren bli kompenserad med en summa på 8 400 kronor. Resebolaget beklagar det inträffade och kan tänka sig att ersätta resenärerna med 200 kronor, i form av ett presentkort. Hotellet i England försvarar sig med att möglet satt högt upp i taket och erbjuder 7 pund i kompensation.

Ett kompisgäng bokade en fotbollsresa via en resebyrå. När de kom fram till hotellet i London var standarden betydligt lägre än de hade räknat med. Enligt anmälaren var väggarna täckta med svart mögel och ett fönster gick inte att stänga. Eftersom det inte fanns några täcken på de fyra rummen gick det heller inte att värma sig i dem, resenärerna valde att sova i sina ytterkläder.

När de uppmärksammade receptionisten på problemen lade denne över ansvaret på städerskan. Hon drog igen fönstret så mycket som gick och gav hotellgästerna handukar att värma sig i.

Väl hemma

Gänget var mycket besvikna och efter hemkomsten kontaktade de resebolaget med krav om kompensation för den negativa upplevelsen. Enligt anmälaren svarade företaget att det var normal standard på ett trestjärnigt hotell i London och att resenärerna skulle ha stått på sig så att situationen kunde lösas med personalen på hotellet.

Pengar tillbaka

De tolv personerna betalade 54 204 kronor för att bo på hotellet och nu vill anmälaren bli kompenserad med en summa på 8 400 kronor. Resebolaget beklagar det inträffade och kan tänka sig att ersätta resenärerna med 200 kronor, i form av ett presentkort. Hotellet i England försvarar sig med att möglet satt högt upp i taket och erbjuder 7 pund i kompensation.